3 strategier til at minimere Stress, når du er Boss

For nylig, mens du besøger en ven office, begyndte han at fortælle mig hans virksomhed var en rod. Det var ikke sjovt længere. “Problemet med denne forretning,” han sagde, “er, at lederen (mig) er den værste person til jobbet. Jeg har ingen uddannelse i ledelse. Min partner ønsker bare at komme til at arbejde, gøre sit job og forlade management gøremål til mig. Helt ærligt, jeg har ikke nogen stor lyst til at være chefen, enten. Personale problemer, penge problemer, møde salgskvoter – jeg gør det hele. Det er hverdagen og det er en klods om benet.”
Lyder det bekendt? Du har en masse selskab. I enhver virksomhed, men har “nogen” at være chef. Du kan ikke have uddannelsen, ønsket eller tålmodighed, men du har jobbet. Er der nogen måde at gøre det mindre smertefuldt?
Ja! Først erkende, at hver enkelt virksomhed er i to virksomheder. Du gør hvad du gør–plumb, opbygge, sælge, fremstilling, osv. –Det er din første virksomhed. Dine kunder i sidste ende afgøre, hvor godt du øve denne virksomhed af det salg, de giver dig. Hvis du tjener deres behov, fortsætte du med at få deres støtte. Hvis du ikke give dem, hvad de ønsker, de ikke vil støtte dig, du længe har ikke en virksomhed at bekymre sig om.
Din anden forretning er forretning ved at bo i erhvervslivet. Du kan blive stor på hvad du gør, men hvis du undlader at køre din virksomhed ordentligt, kan du køre dig selv ud af virksomhed – hurtigt. Dette er min vens problem. Han føler sig overvældet af “at være i erhvervslivet.”
At være i erhvervslivet, men behøver ikke at være en stressende og dræning. Her er tre strategier, du kan bruge til at hjælpe dig med at blive en bedre leder af din virksomhed:
1. start med at tænke igennem hvorfor du er i erhvervslivet. Hvis du ikke allerede har gjort det, skrive ned dine klart forretningsmæssige mål med en deadline for deres opnåelse og skrive dem i form af resultater. Skrive ned hvad du skal gøre for at opfylde dine mål. (For eksempel: Brug PostIt(TM) bemærkninger til en liste over hvert trin om, hvordan dit arbejde strømme, start med at få perspektiver og ender med at få betalt. Hvad papirarbejde har du generere? Hvor mange salg opkald skal gøres? Hvad er din produktionskvoter? Hvilken kontrol er nødvendig? Etc.)
2. Lad dine folk ved (skriftligt) hvad der forventes af dem med hensyn til resultater og frister. Er enig med din partner, hvis du har en, hvad du kan forvente af hinanden. Lad ikke nogen huller i dine forventninger. Mål hver handling og person i virksomheden mod disse mål. Ikke kan tåle noget inkonsekvent med målene.
3. i den daglige ledelsesfærdigheder, stole på god gammel sund fornuft. Hvis en aktion ikke overholder en sund fornuft test, er det sandsynligvis dårlig ledelsesteori, samt. Huske altid på at når strømmen arbejdsgange og din politikker og procedurer arbejder og når folk ved hvad de skal gøre og får lov til at gøre det, der er meget lidt behov for yderligere administration. Du skal stadig være manager–når tingene ikke virker. Men hvis din virksomheds mål er klart angivet, og alle trækker i én retning, der ikke vil ske ofte. Og er det ikke slags administration du for noget, kan leve med.
Copyright 2006 John Jørgensen rødlig

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *