Fejrer succeser: Power af komplimenter

År siden, da jeg var ny i ledelse cirkler, besluttede en veteran administrator at dele hans selv-beskrevet hemmeligheden bag succes. Han sagde: du skal være omhyggelig, Bill. Jeg * ve lært ikke at komplimentere mit folk. Gør dem alt for selvbevidst, og de få lax i deres arbejdsvaner. Bedre at holde dem gætte.
Da jeg lyttede, ytrede jeg stille tak, taknemmelig for, at Don var en professionel bekendtskabРog ikke min chef. B̴de intuitivt og fra oplevelse, vidste jeg, at ledere bygge loyalitet, n̴r de fejrer deres medarbejdere * succeser med komplimenter.
Hvis du vil bruge en bekendt analogi, har kritik samme indvirkning på folk, at salt ikke på planter. Erklærede positivt, komplimenter fungere som næringsstoffer for mennesker, lige som gødning til blomster.
Efter at have spillet golf i flere Ã¥rtier, jeg kan huske de undervisning fagfolk, der har hjulpet mig mindst– og de mest. Den mindste nyttige var dem, der brugte den hel halv time beskriver min fejl: bøjning din venstre arm. . .ikke nok vægt Skift. . . tempoet er for hurtigt. Jim, min favorit pro, accenter positive: svinge bedre end sidste gang. . .hit, der skød virkelig firkantet… nu, * s mÃ¥de at slutte i balance. Ikke overraskende, ønskede jeg at svinge bedre for Jim.
Når jeg tænker på komplimenter, jeg husker min far * s råd. For fyrre år lykkedes en anselig stormagasin. Da jeg tog min første tilsynsførende stilling i videregående uddannelse, han rådede mig: Bill, en ting jeg har lært er at arbejdere udfører bedre når vi lader dem vide, at vi værdsætter deres resultater. Husk at rose dem, der gør godt. Derefter de * ll holde bedre.
Under twenty-tre Ã¥r jeg har brugt som kontorchef, fulgte jeg hans anbefaling. Selv en simpel kommentar–du gjorde et godt stykke arbejde, udarbejdelsen af disse breve–boostet moral og dyrkede organisatoriske loyalitet.
Som en kommunikation specialist er der flere tips jeg vil dele om brug af komplimenter.
Undgå smiger, siger ikke mere end situationen fortjenester. Mens smiger overdriver vores evaluering, afspejler komplimenten vores ærlige mening. For eksempel, hvis du vælger at fortælle en medarbejder at hun håndterede denne kunde flot, kan bedre end nogen anden kunne muligvis have gjort, hun lydløst spørgsmålet din autenticitet. En mere troværdig kommentar: Jeg kunne godt lide den måde du hjalp denne kunde. Jeg * m sikker på, du gjorde et godt indtryk, hun vil huske.
En medarbejder–ligesom en ven eller familiemedlem–registrerer lavvandede ros. Heldigvis, nÃ¥r du har dyb overbevisning om den ros du udvider, kollegaer vil fornemme din autenticitet.
Dette fører til en anden egenskab ved en kompliment: det lyder realistisk. Hvis nogen fortalte mig, at jeg er en vidunderlig danser, kunne jeg grine højt. Desværre, så ville min kone, der har udholdt mine vildfarne fødder i lang tid.
Være rettidig i udstedelse af komplimenter. Vi bør give komplimenten næsten umiddelbart efter hændelsen, der beder om vores ros. Forestil dig at tirsdag Dorothy gør det største salg hun nogensinde har lavet. Klart, hendes uddannelse har bragt smukke resultater. Selv kolleger medarbejdere beundrer hendes resultater med denne ordre.
Hvis du vente til fredag til at komplimentere hende, du * ve mistet en grand lejlighed. Giv hende din opmærksomhed før tirsdag slutter, samtidig med at hun * s stadig gløder med stolthed. Prøv dette: Dorothy, jeg tror du har bemærket, at vi alle var glade for med denne særlige orden dig håndteres i dag. Du * ve lavet masser af fremskridt, og det viser.
Et andet tip: udstede komplimenter i moderation. Ledere miste troværdighed, når de ros medarbejdere for ofte. Som den mest smukke blomst bliver en kompliment grander med uregelmæssige udseende. Nej, vi kan * t gå så langt som min kollega Don, aldrig udstedelse gunstige kommentarer. Men god dømmekraft vil hjælpe os med at finde den rimelig pacing der virker.
Igen: Bruge komplimenter i rette sammenhæng. Når du fortæller Fred sent i dag, at han er en af dine mest pålidelige folk, din kompliment bliver mistænkt, når du tilføjer: Åh, ved måde, Fred, du * re skulle have lørdag ud, men jeg * m nødt til at bede dig om at komme så til at hjælpe os med at håndtere dem, weekend bryllup ordrer. Helst en kompliment vises manipulerende, mister det kraft. . .og vi tabe ansigt.
Ja, komplimenter kan være chancy. Nogle medarbejdere kan beskylde os for spiller favoritter, der er for sirupsagtig, eller forsøger at vinde gunst for vores skjulte dagsordener. Risikabelt, at * s sand. . .men risikoen værd.
Når du bliver kendt for at tilbyde ægte og realistisk komplimenter i moderation, på det rigtige tidspunkt, og i den korrekte indstilling, du * ll mærke dine medarbejdere reagerer positivt. Faktisk vil de komplimentere dig for din eftertænksomhed og opmuntring.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *